۲۵٪ تخفیف ویژه پرتال برای حمایت از کسب و کارها

چه اسمی را برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنیم؟

نام تجاری یا همان اسم فروشگاه اینترنتی شما، یکی از مراحل راه اندازی سایت فروشگاهی‌ تان است که اتفاقا در موفقیت کسب و کارتان بی تأثیر نیست. با یک مثال، متوجه اهمیت انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی خواهید شد:

زمانی که عبارت "جستجو در اینترنت" را می‌شنوید، اولین چیزی که در ذهن شما ظاهر می‌شود چه چیزی است؟ مطمئنا یا نام گوگل یا لوگوی آن. در مورد واژه "فروشگاه اینترنتی" چطور؟ احتمالا برند دیجی کالا! و برای "سایت اشتراک گذاری ویدیو" یوتیوب یا آپارات در ذهن شما تداعی می‌شوند.

قبول داریم که تمامی این موفقیت مربوط به انتخاب نام آنها نبوده و برندسازی و دیگر فعالیت‌ها نقش مهمی در به خاطر سپاری‌شان داشته‌ است؛ اما نکته مشترکی که بین تمامی مثال‌های بالا مشاهده می‌شود یک چیز است: انتخاب یک اسم مناسب!

در این مقاله قصد داریم، به جامع‌ترین شکل ممکن، شما را در انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی یا وب‌سایت‌تان راهنمایی کنیم. در ادامه نکات مهمی را در مورد این فرآیند به شما آموزش داده و چند ابزار رایگان و پرکاربرد را معرفی می‌کنیم. در پایان این مقاله با انتخاب یک اسم مناسب، می‌توانید به سراغ مرحله بعد از راه اندازی فروشگاه‌تان بروید. 

نکات پایه در انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی

حتی یک فروشگاه سنتی را هم که بخواهید راه‌اندازی کنید، بدون اسم افتتاح نمی‌شود. چون اسم بخشی از هویت فروشگاه و کسب و کار شماست که دیگران از طریق آن، شما را می‌شناسند. حالا برای اینکه بهتر بین افراد شناخته شوید، پیشنهاد می‌کنیم، نکات پایه‌ای زیر را رعایت کنید:

1. اسم ساده و کوتاه انتخاب کنید

به نظر شما بین دو برند روبرو، کدام یکی توانایی بیشتری در جلب نظر مخاطب و ارتباط را او را دارد؟ "digitalmarketinginstitute" یا "moz"؟

راستش را بخواهید نام برند اول را خودم هم نتوانستم به‌راحتی تلفظ کنم! اینها دو سایت در زمینه آموزش سئو هستند. سایت moz در صفحات اول گوگل و سایت دیگر، اغلب چندین رتبه پایین تر از آن قرار دارد. یکی از مهم ترین نکاتی که باعث موفقیت بیشتر و شناخته شدن بیشتر سایت moz شده، همین نام ساده آن است.

طبق تحقیقات، بیش از 65 درصد مخاطبان، رابطه ذهنی با برند مورد نظرشان دارند؛ بنابراین باید اسمی را انتخاب کنیم که ساده و به‌راحتی قابل تلفظ باشد، همچنین به‌خوبی در خاطر و ذهن مشتری بماند. اسم فروشگاه اینترنتی شما هر چه بیشتر این ویژگی‌ها را داشته باشد، امکان شناخته شدنش بیشتر خواهد بود.

2. یک اسم منحصربه‌فرد انتخاب کنید

مدتی پیش، به یکی از دوستان در مورد فروشگاه آنلاین "بیگی کالا" صحبت می‌‌کردم. زمانی را صرف کردم تا قانع شود که منظورم از بیگی کالا، سایت دیجی کالا نیست! 

انتخاب اسم منحصر بفرد برای فروشگاه اینترنتی

بگذارید موفقیت برند یک فروشگاه برای خودش باقی بماند! قرار نیست به دلیل تشابه اسم با یک مجموعه بزرگ، اعتبار آنها به برند شما نیز منتقل شود. متأسفانه در ایران به شدت شاهد این موضوع هستیم که سایت‌های تازه‌کار با استفاده از نام‌های مشابه سایت‌های معروف، سعی در تسریع روند برندسازی خود می‌کنند.

این انتخاب باعث می‌شود آنها پس از موفق شدن به مشکلات زیادی بربخورند و حتی تعدادی از مخاطبان خود را به دلیل تشابه اسمی از دست داده و آنها را به صورت ناخواسته به سمت رقیب خود بفرستند. به‌علاوه اینکه در انتخاب اسم برای فروشگاه اینترنتی، بی‌دلیل به سراغ نام‌های معروف مانند اسم یک واقعه، مکان یا اسم شخصیت شناخته شده نروید. 

بسیاری با مشاهده سایت بزرگ "amazon" که نام خود را از جنگل های معروف آمازون گرفته، تصور می‌کنند که در صورت به کار بردن این استراتژی موفقیت آنها حتمی است. این موضوع باید با بررسی های مختلف انجام شود و بهتر است صرفا از سر هیجان و بی‌دلیل در مورد آن تصمیم گیری نکنید.

اگر بخواهید اسم دامنه و برند سایت‌تان یکی باشد، حتما باید یک اسم منحصر به‌فرد برای آن انتخاب کنید؛ چون در غیر این‌صورت اجازه ثبت آن را ندارید.

3. به ماندگار بودن اسم برند اهمیت بدهید

بیشتر از 10 سال پیش، صاحبان کارخانه "شکلات سازی مارس" و مدیران بازاریابی این مجموعه بزرگ، از افزایش فروش ناگهانی محصولات خود متعجب شده بودند. همه چیز مثل قبل بود، نه کمپین تبلیغاتی جدید و نه فعالیت خاصی! پس این افزایش ناگهانی فروش از کجا سرچشمه می‌گرفت؟

در نهایت پس از تحقیقات زیاد جواب معما به دست آمد: به دلیل فرود کاوشگر معروف آمریکایی روی سیاره مریخ یا همان مارس، واژه مارس بارها و بارها در سراسر آمریکا و اروپا از تلویزیون و رادیو توسط مردم شنیده می‌شد. این موضوع باعث شده بود که مخاطبان در فروشگاه‌ها، از میان برندهای مختلف به سراغ برند شکلات سازی مارس بروند، زیرا این برند برای آنها نامی آشناتر بود!

این موضوع علاوه بر کسب و کارهای سنتی، در مورد فروشگاه‌ها و سایت‌ها نیز وجود دارد؛ به این ترتیب که از طریق سئو روی ترافیک و رتبۀ سایت شما تاثیرگذار است. مثلا اینکه شما واژه "سایت ساز" را در گوگل جستجو کرده و در صفحه اول چندین سایت مختلف را مشاهده می‌کنید.

اگر سایت portal روی این کلمه در رتبه 3 گوگل باشد و شما قبلا این اسم را شنیده باشید، احتمالا به جای دو نتیجه اول، روی سایت پرتال که آن را می‌شناسید کلیک می‌کنید. گوگل نیز وقتی این رفتار را از کاربران ببیند، رتبۀ بالایی به سایت شما می‌دهد. حالا اگر به جای پرتال، "سایت گستران توسعه" بود، چه؟ احتمالا حتی پس از 5 بار مراجعه به سایت هم این نام در ذهن شما ماندگار نشده و ما را نمی‌شناختید.

بد نیست این را هم بدانید که 55 درصد از مخاطبان در 15 ثانیه اول ورود، صفحه سایت را ترک می‌کنند. این یعنی شما صرفا 15 ثانیه زمان دارید تا نام برندتان را در ذهن مخاطب ماندگار کنید. 

ماندگار بودن اسم برند

استراتژی‌های انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی

تا اینجا با یک سری از نکات، بایدها و نبایدها در انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی آشنا شدیم. در ادامه قصد داریم استراتژی‌های انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی باهم مرور کنیم. البته این را بگوییم که اسم فروشگاه اینترنتی یا برند، اسم دامنه و اسم شرکت لزوما یکی نیستند. البته می‌توانید آن‌ها را یکی هم در نظر بگیرید.

تمرکز ما در این مقاله، روی برند فروشگاه اینترنتی است؛ که اگر بخواهید آن را مشابه دامنۀ خود انتخاب کنید، موارد زیر نیز کمک‌تان می‌کند. اگر هنوز اطلاعات کاملی در مورد دامنه ندارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «دامنه چیست» در پرتال را بخوانید.

1. استراتژی انتخاب نام تجاری یا برند

زمانی که برای اولین بار کلمه "نوین" را می‌شنوید، یاد چه‌ چیزی میفتید؟ احتمالا این واژه شما را یاد هیچ چیزی، حداقل در دنیای دیجیتال مارکتینگ نمی‌اندازد. اما پس از ورود به سایت نوین، مطالعه مقالات و بررسی خدمات آنها، حتی در صورت شنیدن این کلمه در گفتگو روزمره خود، احتمالا چنین موضوعاتی به یاد شما می‌آید:

  • طراحی سایت
  • تولید محتوا
  • آموزش دیجیتال مارکتینگ
  • و...

نام تجاری چیزی است که فقط و فقط "شما" را به یاد مخاطب می‌اندازد؛ اما احتمالا تا زمانی که مخاطب با شما آشنایی نداشته باشد، حتی با شنیدن آن نمی‌فهمد که فعالیت شما در چه زمینه‌ای است!

اگر قصد استفاده از این استراتژی را دارید بهتر است، به نکات ابتدای مقاله از جمله سادگی اسم، ماندگاری و منحصر بودن آن توجه کنید. 

2. استراتژی انتخاب اسم بر اساس کلمات کلیدی

استراتژی انتخاب اسم بر اساس کلمات کلیدی

یکی از نکاتی که می‌تواند باعث بهبود (هرچند جزیی) سئوی سایت شما در کلمات کلیدی شود، وجود کلمه کلیدی در دامنه و اسم فروشگاه اینترنتی‌تان است! گوگل و دیگر موتورهای جستجو سعی می‌کنند بیشتر به سایت‌هایی اهمیت دهند، که به صورت تخصصی وارد یک حیطه فعالیت شده‌اند. (در مورد استراتژی ورود تخصصی به بازار محصول، اطلاعات کاملی در مقاله نیچ مارکتینگ یا بازاریابی گوشه ای ارائه شد.)

زمانی که نام دامنه سایت شما "kado" یا "gift" باشد، گوگل مطمئن می‌شود که فعالیت شما کاملا بر فروش کادو و هدیه متمرکز است. پس می‌تواند به عنوان یک سایت مناسب در این زمینه به شما اعتماد کند.

نمونه انتخاب اسم سایت با این استراتژی را در کلمه کلیدی "طراحی سایت" مشاهده می‌کنید. با جستجو این عبارت با سایت‌هایی روبرو می‌شوید که نام‌هایی مانند: "tarahi-sit" ،"web-design" و "tarahi-website" دارند.

همانطور که گفتیم این موضوع می‌تواند باعث بهبود سئو سایت شما شود. علاوه بر آن می‌تواند در نگاه اول به مخاطب بفهماند که خدمات شما چیست و در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید. اما مسئله اینجاست که استفاده از این استراتژی شما را در برندسازی به مشکل می‌اندازد! تصور کنید که فردی از مشتری شما سؤال می‌کند: سایتت را چه کسی طراحی کرده؟ و او در جواب نام برندتان را می‌گوید:"طراحی سایت!"

در کل پیشنهاد می‌کنیم که تا جای ممکن، مخصوصا اگر هدف گذاری شما تبدیل شدن به یک برند بزرگ در آینده است، از این استراتژی استفاده نکنید.

3. استراتژی ترکیب برند و کلمه کلیدی در انتخاب اسم سایت

ترکیب برند و کلمه کلیدی، یک پیشنهاد مناسب برای انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی و دامنه است، که علاوه بر بهبود سئوی سایت شما، می‌تواند به ایجاد برندی ماندگار در ذهن مخاطب کمک کند.

به عنوان چند نمونه مثال می‌توان به برندهای پایین اشاره کرد:

  • ملی پیامک (ارائه خدمات ارسال پیامک انبوه پیامک)
  • گرافیستان (ارائه خدمات گرافیکی)
  • مدیر فروش (آموزش‌های فروشندگی)
  • و...

4. استراتژی بازی با کلمات یا استفاده از کلمات مرتبط

این استراتژی را می‌توان همان استراتژی "نام تجاری" دانست، با کمی چاشنی خلاقیت! به طور مثال:

  • پیکسل: که یادآور بخشی از یک عکس و نام یک سایت فروش دوربین است.
  • آپارت: که تداعی کننده دستگاه‌های قدیمی ساخت ویدیو و نام یک سایت ویدیو محور است.
  • لنز: که اشاره به قسمتی از دوربین دارد و مانند آپارات، یک سایت اشتراک گذاری ویدیو است.
  • و...

استفاده از این استراتژی برای انتخاب نام سایت فروشگاهی یک پیشنهاد مناسب، مخصوصا برای افرادی است که به فکر برندسازی در آینده هستند.

مراحل انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی و ابزارهای آن

تا اینجا اطلاعات زیادی در مورد نکات و استراتژی‌های موجود برای انتخاب اسم سایت به دست آوردیم. با توجه به اینکه در بخش قبل گفته شد، بهترین استراتژی‌های انتخاب اسم، استراتژی سوم (ترکیبی) و چهارم (بازی با کلمات) هستند، در ادامه با نگاهی به این دو مورد، به آموزش انتخاب اسم سایت فروشگاهی مشغول می‌شویم:

1. هر چیزی به ذهنتان می‌رسد را یادداشت کنید

در قدم اول باید کلمات مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر قصدتان استفاده از استراتژی ترکیب است، کلمه کلیدی خود را گوشه‌ای بنویسید.

اما اگر قصد دارید تا از بازی با کلمات استفاده کنید، هر چه در مورد کسب‌وکارتان، به ذهنتان خطور می‌کند را در یک کاغذ بزرگ یادداشت کنید. اصلا مهم نیست که کلمات مورد نظر کوتاه، بلند و بی معنی باشند. در این مرحله باید تمامی آنچه در ذ‌هن‌تان وجود دارد را روی کاغذ بیاورید.

2. به سراغ ابزارهای آنلاین بروید

ادغام کلمات مختلف با یکدیگر و ساخت یک نام مناسب مطمئنا فعالیتی بسیار زمان‌بر است. در ادامه ابزاری به شما معرفی می‌کنیم که علاوه بر انجام این فعالیت، به شما پیشنهادات دیگری را هم در مورد انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی‌تان (در صورتی که همان نام دامنه‌تان باشد) می‌دهد.‌

انتخاب اسم با کمک namesh

سایت namemesh: منحصر به فردترین ابزار انتخاب اسم سایت، نیمِمش است که اسامی زیادی را به شما پیشنهاد می‌کند. با ورود به صفحه اصلی سایت، یک کادر مشاهده می‌کنید، در این کادر می‌توانید از میان کلمات انتخاب شده در قدم قبلی، بهترین‌ها را به صورت تکی یا 2تایی وارد کرده و منتظر باشید تا پیشنهادات مختلف برای شما به نمایش درآیند.‌

پیشنهادات در دسته‌بندی‌های مختلف و گوناگونی از جمله:

  • SEO (کلمات مناسب سئو)
  • FUN (کلمات با چاشنی طنز)
  • SHORT (کوتاه شده و اختصاری)
  • MIX (ادغام شده با دیگر کلمات)
  • و...

به شما ارائه می‌شود. توصیه می‌کنیم برای استفاده از آن، هربار یک یا دو کلمه از لیستی که در مرحله قبل آماده کرده‌اید، را در کادر وارد کنید.

دقت داشته باشید که namemesh در اصل یک سایت فروش دامنه است. تمامی نام‌هایی که در این سایت به شما نمایش داده می‌شوند، دامنه‌هایی برای فروش هستند؛ البته پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید دامنه، به سایت های فارسی مراجعه کنید.

3. در شبکه‌های اجتماعی یک اکانت با اسم برندتان بسازید

مطمئنا با اهمیت نقش شبکه‌های اجتماعی در فروش و برندینگ هر کسب‌وکار آشنا هستید. پس از انتخاب اسم برای فروشگاه اینترنتی‌تان، در شبکه‌های اجتماعی جستجو کنید که این اسم آزاد باشد. برای این کار بهتر است تا به جای مراجعه به هر اپلیکیشن به صورت جداگانه برای این کار یک ابزار کاربردی به شما معرفی می‌کنیم:" namecheckr". این ابزار با رابط کاربری فوق العاده، در کسری از ثانیه به شما نشان می‌دهد که آیدی شما در کدام شبکه‌های اجتماعی و حتی پسوندهای دامنه معروف اشغال شده و در کدام آزاد است.

استفاده از namecheckr

البته برای بررسی آزاد بودن نام دامنه در پسوند ir باید به سراغ یکی از سایت‌های ثبت دامنه فارسی رفته این موضوع را بررسی کنید. این را هم اضافه کنیم که مخاطبان شما قرار نیست صرفا از روی آیدی به شبکه‌های اجتماعی‌تان دسترسی پیدا کنند؛ چون شما زمانی که برند شوید، آدرس دقیق شبکه‌های شما در سطح وب و حتی در جستجوی گوگل هم نمایش داده خواهد شد.

4. دامنه و برند خود را ثبت کنید

برای شروع کسب و کار اینترنتی؛ دامنه خود را ثبت می‌کنید. علاوه بر آن، برای حفظ مالکیت، برندتان را هم ثبت کنید. پیشنهاد ما برای انتخاب پسوند دامنه، پسوندهای com، org یا info است. البته در کنار یکی از این پسوندها، پیشنهاد می‌کنیم، دامنه خود را در پسوند ir هم به ثبت برسانید.

پس از ثبت دامنه نیز برای ثبت برند خود اقدام کنید. اگر اطلاعات کافی در این باره ندارید و حتی با مزایای آن آشنا نیستید، می‌توانید به مقاله جامع ثبت برند در پرتال مراجعه کنید.

5. کسب‌و‌کار اینترنتی خود را شروع کنید!

در نهایت و به عنوان قدم آخر، وقت آن رسیده که وارد مراحل بعدی راه‌ اندازی کسب و کار اینترنتی خود شوید. اولین قدم پس از ثبت دامنه، طراحی یک سایت است. اگر در مورد چگونگی راه اندازی سایت نیاز به اطلاعاتی جامع دارید، مقالات زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

راهکار آسان دیگری که در مقابل شما وجود دارد، طراحی سایت فروشگاهی با پرتال است که می‌توانید با استفاده از آن در کمترین زمان ممکن فروشگاه‌تان را راه‌اندازی کنید. 

سخن آخر

خب این هم از انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی! دیدید که کار خیلی سختی نیست. اما اگر بخواهید برای آن وسواس زیاد به‌خرج دهید، روند راه‌اندازی سایت یا فروشگاه اینترنتی‌تان را به تعویق می‌اندازد. پس بعد از انتخاب اسم، سریعا به سراغ مراحل بعدی راه‌اندازی سایت فروشگاهی خود بروید و به درآمد برسید.

پیشنهادمان هم این است که همۀ زمان و انرژی‌تان را صرف انتخاب اسم برای فروشگاه‌تان نکنید؛ چون راهی طولانی برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی پرفروش و موفق پیش رو دارید.

راستی، بعد از مطالعۀ این مطلب، ایده‌ای برای اسم فروشگاه ذهنی به ذهن‌تان رسیده است؟ خوشحال می‌شویم آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. یا اینکه هر سوالی در مورد سایت یا فروشگاه اینترنتی پرتال داشتید، با شماره‌گیری 02163404 داخلی 2، ما در خدمت شما هستیم.

دیدگاه خود را ارسال کنید

21 دیدگاه

سلام ضمن تشکر از شما بهتر است نام ادارات مربوطه جهت اخذ مجوز را اعلام می کردید

سلام آقای همتی عزیز :)
بله درسته
اتفاقا در مورد این موضوع توی یه مقاله دیگه‌ای از بلاگ صحبت کردیم. لینک https://www.portal.ir/necessary-licenses-for-online-store رو در مرورگر خود وارد کنین تا به مقاله دسترسی پیدا کنین.
باز هم سوالی داشتین ما در خدمتیم :)

سلام. خسته نباشید. یه سوال داشتم. من میتونم یک دامنه با دوتا پسوند دامنه مختلف داشته باشم مثلا ir و com با دامنه مشابه که فقط به یک سایت وصل باشه؟ یعنی با سرچ هر دو دامنه فقط سایت مورد نظرو واست بیاره نه دو تا سایت؟

سلام سینا جان
آره حتما میشه. شما با اسم دامنه تون هر پسوندی که آزاد باشه رو میتونین بگیرین و به سایت متصل کنین.

سلام ممنون از شما

درود آقای اوتادی عزیز :)
خواهش می‌کنم و مرسی از شما بابت نظری که ثبت کردین.

سلام
اگه بخام سایتم رو تو یه کشور دیگه فعال کنم چه کاری باید انجام بدم؟ مرسی

سلام وقت شما بخیر :)
من دقیقا متوجه منظورتون نشدم. اگر منظورتون ایجاد سایت توی پرتال هست هیچ فرقی نداره که کجا بخواید با سایتتون کار کنید. فقط پاسپورت و مدارک مورد نیاز رو ارسال می کنید و یه دامنه انتخاب میکنید و سایتتون فعال میشه. و در کل مراحل اون تفاوتی با ایران نداره. همین الان هم ما مشتری از کشورهای دیگه داریم. اگه هم منظورتون اینه که از اونجا چجوری پرداخت کنید که خب از طریق یه حساب واسط به راحتی می تونین این کار رو انجام بدین.

عالی و بسیار مختصر و مفید بود ممنونم

درود دوست عزیز
خواهش میکنم :-)
بسیار عالی که مطلب به دردتون خورده.

ممنون بابت اطلاعات وراهنمایتون

سلام نریمان عزیز
خواهش میکنم. خوشحالم که به دردتون خورده :)

من مغازه پاسور فروشی دارم یک اسم با ترکیب پاسور و بازی پاسور میخام

سلام آقای صفرزاده
مغازه پاسور فروسی؟!
آزاد شد ؟ :)
چی بگم والا

سلام من میخوام فروشگاهی راه اندازی کنم که خارج ازکشور هم فروش داشته باشه نامی گه زیبایی خاصی برای
ایرانیا داره چظور میتونه برای ملت های دیگه هم جالب باشه برای انتخاب اسم دومنظوره مشکل دارم.

سلام.
وقتتون بخیر باشه.
آره متوجهم :)
ولی خب توی همین ایرانم اسم خیلی از فروشگاه ها غیرایرانی هستن. هم میتونید یه خارجی بذارید؛ هم یه ایرانی ساده که تلفظش هم برای غیرایرانی ها مشکل نباشه. یه سری سیلابس هایی داشته باشه که گفتنش برا هیچکدوم خیلی دشوار نباشه. اگه پیشنهادی دارید با محصولتون رو بگید؛ شاید بتونم راهنماییتون کنم.

عالی بود مطالبتون.من فروش پسته دارم.برند لبخند الان تو ذهنم اومد با خوندن مطالبتون

سلام فاطمه عزیز
چه عالی که برات مفید بوده :)
آره جالبه اینم؛ ولی بهتره یه چیزی باشه که به محصولت هم مرتبط باشه. اگه منظورت ازین پسته های دربازه که فکنم "خندان" بهتر باشه؛ نه؟

سلام
ممنون از اطلاعات مفید و کارآمدی که در اختیار ما قرار دادین .اطلاعات بسیار بجا و اصولی هستن.و به دوستانی که شروع به این کار کردن پیشنهاد می کنم ممارست رو در طول این کار داشته باشن.

سلام آقای اصفهانی عزیز
خوشحالیم که براتون مفید بوده :)

من دارم یک مغازه خرازی افتتاح میکنم اما تا الان نتونستم یه اسم خوب واسش پیدا کنم، چون قصد دارم واسش سایت و فروشگاه اینترنتی بسازم دنبال یک اسم ساده میگردم ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام فاطمه جان
خیلی خوبه که میخوای اینکارو انجام بدی. مخصوصا اینکه قصد داری شعبه های اینترنتی اون رو هم راه بندازی. برای اسم بنظرم خیلی وسواس به خرج نده. ازونجا که خرازی محصولات متنوعی داره نمیشه اسمی گذاشت که نشون بده چه محصولی دارید. پس اشکالی نداره که یه اسم دیگه براش انتخاب کنی.

سلام من سایت آموزش برنامه نویسی دارم میزنم میشه در مورد اسم راهنماییم کنین

سلام اقای انصاری عزیز
کاری که دارید انجام میدید آموزش کدنویسی هست. پس میتونید اسمی انتخاب کنید که این دو تا کلمه توش باشه. نه اینکه با هم. از یکیش هم میتونید استفاده کنید. مثلا بنظرم خوبه که توی اون از "کد" استفاده کنید. بنظرم از ابزار namemesh استفاده کنید. ترکیبایی که توی اون code داره رو بهتون پیشنهاد میده. هرچند که میتونید یه اسمم انتخاب کنید که توی اون کاری که دارید انجام میدید نباشه؛ ولی بیشتر برا وقتی مناسبه که دیگه برند شدید و همه با شنیدن اسمتون مثلا یاد کدنویسی میفتن. ولی یه گزینه م همین هستش که گفتم. یعنی کیورد تخصصیتون توش باشه.

سلام خانم شریفی، وقتتون بخیر
خیلی ممنون از مطالبی که می‌گذارید، واقعاً استفاده می‌برم.
بنده قصد ایجاد یک فروشگاه اینترنتی اسباب‌بازی‌های فکری و آموزشی و تولید محتوا در این زمینه رو دارم ولی الان برای انتخاب اسم و دامنه سایت، بین دو دامنه بدجوری گیر افتادم!
یکی از دامنه‌ها برای بیننده فکر کنم جذاب‌تر باشه و در خاطرش بمونه ولی خیلی ازین اسم در جاهای مختلف استفاده شده پرکاربرده و اون یکی هم اسمش یکم مفهومی‌تره ولی به جذابیت اون نیست و تا الانم جایی استفاده نشده، (هر دو دامنه برای ثبت آزاده)
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید تا کدوم ممکنه آینده‌ی بهتری داشته باشه.
بنده ایمیلم رو می‌ذارم تا در صورت پاسخ دو اسم مد نظرم رو اعلام کنم خدمتتون:

سلام آقای زارع عزیز
وقتتون بخیر باشه.
هر دو دامینی که مدنظرتون هست رو به این آدرس بفرستید که ببینم کدوم یکی میتونه گزینه بهتری باشه.
ftm.sharifi13@gmail.com

سلام، ممنون
صبح براتون ارسال کردم

سلام
من ایمیلی از شما دریافت نکردم آقای شهاب

عجیبه، من چندبار به همین جیمیلی که فرمودید ارسال کردم.

آره درسته.
ظاهرا توی میل های اسپم رفته بود.

سلام من میخوام فروشگاه اینترنتی کیف بزنم دوسه تا اسم انتخاب
کردم(kifestanوkifebartar) ولی به اون اسم تو اینستا بود. حالا شما چند تا اسم تو همین حوزه پیشنهاد بدید؟

سلام
من نظرم اینه که به جای این دو اسم از یه اسم خاص برای فروشگاهتون استفاده کنید. نیازی نیست حتما توی اسم، "کیف" باشه. یه اسم باحال و خاص میتونید براش انتخاب کنید؛ مثلا درسا یا هر اسم دیگه ای...

سلام وقتتون بخیر
ممنون بابت مطالب مفیدتون.
به نظر شما برای کار در حوزه مد و لباس، استفاده از کلمه مزون مناسب تر هست یا گالری یا ... ؟؟
اسمی که خودم انتخاب کردم
moon callection هست اما احساس میکنم کالکشن زیاد مناسب نیست!
و سوال دیگه ای که داشتم اینه که این اسم در ایران قابل ثبت هست؟

سلام فائزه عزیز
این هایی که گفتی هر سه برای فروشگاه لباس استفاده میشه. moon collection هم اسم خوبیه اتفاقا. گالری ماه هم میتونی بذاری.
برای سایت میخوای دیگه درسته؟
اره ایرادی نداره برای ثبت و انجام میشه :)

مرسی عزیزم.
راستش برای اسم برند انتخابش کردم، فعلا از طریق اینستاگرام میخوام شروع کنم و اگر استقبال بشه حتما واسش سایت راه اندازی میکنم.

خیلی هم عالی.
ببینیم موفقیتت رو :)

سلام فاطمه جان
مرسی از مطالبتون
میخام برند و فروشگاه و سایت خودم رو در زمینه لوازم خانگی ، داشته باشم،البته وسائل خورده ریز و‌جینگیلی خونه و آشپزخونه
دوس دارم اسم خودم هم داخل اسم فروشگاه باشه
مثلا Nafas'home , Nafashop. , Nafas banoo
چیزی به ذهنتون میرسه دوستان خوبم ،کمکم کنید
سپاسگزارم 🌺🙏

سلام نفس جان
خیلی هم عالی :)
من نظرم اینه چون اسم خودت فارسی هست بهتره با یه کلمه فارسی ترکیب بشه.

سلام ما با پسرم می خواهیم یک فروشگاه اینترنتی بزنیم اگر شده تا چند سال آینده مثل دیجی کالا بشود برای اسم وکارهای دیگر داهنمایی می خواهیم

سلام. وقت شما بخیر باشه.
خیلی هم عالی. ولی بهتره کارتون رو با یه فروشگاه کوچیک و تخصصی تر شروع کنید. ینی فقط روی یه محصول تمرکز داشته باشید بعدش که اوضاع فروشگاه خوب شد میتونید کم کم بقیه محصولات رو هم اضافه کنید. کار سختی هم نیست. یه سرویس برای ساخت سایت انتخاب میکنید. یه دامنه دلخواه براش ثبت میکنید و یه اسم برای برند فروشگاهتون. بعدشم محصولات رو میذارید توی سایت و با یسری تکنیک های مارکتینگ اون رو معرفی میکنید. یه روش ساده برای ساخت سایت، سرویس فروشگاه ساز پرتال هست که کار باهاش خیلی راحته. همین الان اگه سایت ایجاد کنید، همه چی آماده هست. یه مقاله آموزشی هم هست که توی اون گفتیم چجوری باید فروشگاهتون رو بسازید. این آدرسش هست:
https://www.portal.ir/how-to-build-an-ecommerce-website

سلام ممنون از مطالب مفیدتون
من یک فروشگاه سنتی (عینک فروشی)دارم و الان که میخوام فروش انیترنتی رو راه بندازم متوجه شدم هم اسم فروشگاه من بیشتر از بیست تا وجود داره و هر اسم خاصی رو که مربوط به این محصول هست رو سرچ میکنم تا انتخاب کنم میبینم قبل از من یکی گذاشته و هیچ ایده جدیدی ندارم واقعا مگر اینکه از ترکیب نام و نام خانوادگیم یک برند بسازم و اسم مغازه و محصول وارداتیم و فروشگاه اینترنتیم رو باهم ست کنم تا بتونم یک برند بسازم...ممنون میشم اگر ایده ای دارید کمکم کنید.

سلام وقتتون بخیر باشه.
آره بعضی وقتا ازین اتفاقا میفته ولی مشکل خاصی نیست. این همه اسم هست که میتونید انتخاب کنید. حالا اون یکی تکراری شده ایرادی نداره از یه اسم دیگه استفاده کنید. بهتره یه اسمی باشه که از روی اون بشه محصولتون رو هم فهمید. یعنی یه ارتباطی به عینک داشته باشه. ولی اگه هم نبود ایرادی نداره. یه اسم دیگه م میتونید استفاده کنید. البته بهتره از اسم و فامیلی خودتون استفاده نکنید. بیایید ترکیبایی که میشه با عینک یا گلس ساخت رو بنویسید و از بین اونها بهترین ترکیبا رو انتخاب کنید.

سلام وقت بخیر.. قصد راه اندازی سایت اینترنتی در زمینه آهن آلات دارم.. که راجب اسم و برند و طراحی سایت چطور اقدام کنم؟

سلام آقای محسن.
شما قبل از هر چیز باید یه سایت طراحی کنید بعدش براش آدرس و اسم هم انتخاب میکنید. برا ساخت سایت کلا سه تا روش وجود داره:
بدین به یه شخص یا شرکت تا اون رو بصورت اختصاصی براتون کدنویسی کنه که هزینه و زمان زیادی میبره.
از یه سیستم مدیریت محتوا مثل وردپرس استفاده کنید که باید کار با اون رو یاد بگیرید.
یا اینکه از یه فروشگاه ساز مثل پرتال استفاده کنید که ساده ترین روش ساخت سایت هست و همون موقع میتونید با سایت کار کنید. برای ایجاد سایت به این آدرس برید و گزینه سبزرنگ رو کلیک کنید:
https://www.portal.ir/

درود بر شما
کسب و کارمو قبلا بصورت فروش واتساپی و تلگرامی و حضوری انجام دادم و نتیجه خوبیم گرفتم.میخام داخل وبمستر کارمو توسعه بدم.لطفا راهنمایی کنین.مرسی از لطفتون

سلام وقت شما بخیر باشه.
چه محصول یا خدمتی برای فروش دارید؟
راه اندازی سایت کار سختی نیست؛ یه سیستم یا روش برای ساخت سایت انتخاب می کنید. بعدش یه دامنه برای اون پیدا و ثبت می کنید. بعد که سایت آماده شد، محتوا و محصولتون رو توی اون میذارید. برای ساخت سایت هم یه روش ساده استفاده از سایت ساز پرتال هست. شماره تلفن و اسمتون رو که وارد کردید توی پنل هر چی ویدیو آموزشی نیاز دارید گذاشته شده و میتونید ببینید. بقیه کارها رو تیم پشتیبانی میتونن راهنمایی تون کنن. اگه مطمئن شدید که میخواید از پرتال استفاده کنید یکی از بسته های فروشگاهی رو خریداری می کنید. اینم آدرس ایجاد سایت هستش:
https://www.portal.ir/ecommerce

ارسال دیدگاه
  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی
02163404 داخلی 2