معرفی مهم‌ترین سرویس‌های گوگل برای هر کسب و کار اینترنتی

راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی کار سختی نیست، اما برای رشد آن باید از ابزارهای مختلفی استفاده کرد. ابزارها و سرویس‌های مختلفی در گوگل وجود دارند که می‌توان با استفاده از آن‌ها تمام اطلاعات و بخش‌های سایت را زیر نظر داشت. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا کسب و کار خود را جلو ببرید و نیازهای مخاطب را بهتر بشناسید.
در این مقاله می‌خوانید:

زمانی که وارد دنیای گوگل شوید، می‌بینید که این سرویس ابزارهای رایگان و پولی زیادی را برای مدیریت موثر سایت به شما ارائه می‌دهد. این ابزارها از کاربردی‌تر کردن وب‌سایت و ردیابی ترافیک گرفته تا بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو)، به شما برای بهبود سایت کمک خواهند کرد. اگر می‌خواهید با این ابزارها آشنا شوید، بدون گفتن کلام اضافه به سراغ آن‌ها برویم. با ما همراه باشید.

با این ۱۰ ابزار گوگل کسب و کار خود را متحول کنید

یکی از هوشمندانه‌ترین کارهایی که برای جذب مشتریان جدید، افزایش کارآمدی کسب و کار، حضور دیجیتال و بهبود رتبه سایت می‌توانید انجام دهید، استفاده از ابزارهای بازاریابی و مدیریت کسب و کار گوگل است. اما ابزارهای مهم گوگل کدام هستند؟

  • گوگل آنالیتیکس
  • سرچ کنسول
  • گوگل ادز
  • گوگل ترندز
  • گوگل مپس
  • گوگل دیسکاور
  • لوکر استودیو
  • تگ منیجر
  • گوگل درایو
  • گوگل آلرت

در ادامه این ۱۰ ابزار را به طور کامل به شما معرفی کرده‌ایم:

بهترین ابزارهای گوگل

۱- گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

گوگل آنالیتیکس لوگوگوگل آنالیتیکس ابزاری است که به شما کمک می‌کند تا همه چیز را درباره ترافیک و ورودی‌های وبسایت خود بدانید. با کمک جزئیات موجود در گزارش‌های گوگل آنالیتیکس، می‌توانید همه بخش‌ها و صفحات سایت خود را آنالیز کنید. در واقع تحلیل این گزارش‌ها در آنالیتیکس به شما می‌گویند که کدام صفحات بازدیدکننده خوبی دارند و کدام صفحات نیاز به بازبینی برای رشد بازدید را دارند. گزارش‌های این ابزار دید بازتری به مدیر سایت می‌دهد. همچنین امکان اتصال گزارش‌های آن به گزارش‌های سایر ابزارهای مدیریت سایت گوگل باعث می‌شود تا بتوان همه چیز را با هم مدیریت کرد. برای آموزش نحوه اتصال ادز به آنالیتیکس، می‌توانید مقاله «آموزش اتصال گوگل ادز به گوگل آنالیتیکس» را مطالعه کنید.

بیشتر بدانید: آموزش صفر تا صد گوگل آنالیتیکس

ویژگی‌های مهم گوگل آنالیتیکس:

  • دریافت ایده‌های بهتر برای رشد سایت و اپلیکیشن جهت بهبود عملکرد بازاریابی سایت
  • استفاده از داده‌ها برای جذب مشتریان مناسب سایت
  • امکان مقایسه گزارش‌ها در بازه‌های زمانی مختلف
  • امکان ست کردن هدف یا goal برای دستیابی به نتایج دلخواه در سایت

مناسب برای:

این ابزار برای اندازه‌گیری نرخ شاخص ROI (نرخ بازگشت سرمایه) در تبلیغات ادز و دریافت درک عمیق از رفتار و خواسته مخاطبان کاربرد دارد.

هزینه:

استفاده از آنالیتیکس رایگان است، اما سرویس دیگری به نام گوگل آنالیتیکس ۳۶۰ وجود دارد که برای شرکت‌های خیلی بزرگ کاربرد دارد و هزینه اشتراک بالایی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. (سالانه ۱۵۰،۰۰۰ دلار).

اگر می‌خواهید نحوه نصب آنالیتیکس روی سایت خود را بدانید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «نصب آنالیتیکس روی سایت» را مطالعه کنید.

۲- سرچ کنسول (Google Search Console)

سرچ کنسول لوگوبه عنوان صاحب یک کسب و کار اینترنتی، نیاز دارید تا اطلاعات کاملی درباره ترافیک و عملکرد وب‌سایت خود با جزئیات بیشتر بدانید تا بتوانید محتوای سایت خود را به طور کامل بهینه کنید. سرویس سرچ کنسول گوگل به شما کمک می‌کند تا بتوانید این اطلاعات را به طور کامل ببینید، درک کنید و از آن در راستای بهبود سایت خود استفاده کنید.

با استفاده از Search Console می‌توانید کشف کنید که مخاطبان سایت از طریق چه عباراتی سایت شما را در گوگل پیدا کرده‌اند. همچنین می‌توانید ببینید سایت شما در کدام دستگاه‌های دیجیتال بیشتر مشاهده می‌شود و کدام صفحات سایت شما بین مخاطبان محبوب‌تر و پر بازدید تر هستند.

بیشتر بدانید: سرچ کنسول چیست؟ کاربرد آن برای صاحبان سایت

ویژگی‌های مهم سرچ کنسول:

  • اطمینان از توانایی گوگل برای یافتن و کراول کردن صفحات سایت
  • یافتن و مدیریت مشکلات مربوط به ایندکسینگ صفحات و امکان درخواست ایندکس دوباره برای محتوای جدید یا آپدیت‌شده در صفحه
  • مشاهده ترافیک سایت برای تجزیه و تحلیل رفتار مخاطبان وب‌سایت و رفع نیاز آن‌ها
  • امکان مشاهده سایت‌های لینک‌شده به سایت مبدا

مناسب برای:

بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو

هزینه:

رایگان

۳- گوگل ادز (Google Ads)

گوگل ادز لوگوگوگل ادز که در گذشته با نام گوگل ادوردز شناخته می‌شد، می‌تواند به شما کمک کند تا به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنید و در نتیجه فروش بیشتری را نیز داشته باشید. این موضوع نیز به این دلیل است که پرداخت این سرویس به صورت PPC یا پرداخت به ازای کلیک انجام می‌شود. گوگل ادز به گونه‌ای است که صفحه سایتی که شما می‌خواهید را در کلمه مشخصی در صفحه اول قرار می‌دهد و با هر ورودی سایت، مبلغی از حساب گوگل ادز شما کم می‌شود.

در این سرویس شما ابتدا کلمات کلیدی که مخاطبان هدفتان سرچ می‌کنند را پیدا می‌کنید و تبلیغ خود را برای آن صفحه آماده می‌کنید. سپس تبلیغات حداکثر چهار خطی ساده‌ای را آماده می‌کنید تا تبلیغ مورد نظر شما در بالا یا پایین صفحه جستجوی کلمه مورد نظر قرار بگیرد. شما می‌توانید برای کمپین تبلیغاتی PPC خود در گوگل ادز یک بودجه مشخص تعیین کنید. سپس با استفاده از ابزارهای تحلیلی گوناگون، روند تبلیغات و ورودی سایت خود را ردیابی کنید.

بیشتر بدانید: گوگل ادوردز چیست؟

ویژگی‌های مهم گوگل ادز:

  • امکان افزایش ورودی سایت و فروش محصولات یا خدمات سایت با تبلیغات در سرویس ادز
  • افزایش تماس‌ها از طرف مشتری با تبلیغات هدفمند و هدایت مشتری به برقراری تماس
  • افزایش ورودی کاربران مناسب سایت با تبلیغات روی کلمات مورد هدف آن افراد

مناسب برای:

تبلیغات و رشد کسب و کار

هزینه‌ها:

بر اساس بودجه ماهانه و مدل پرداخت کلیکی که مشخص می‌کنید، هزینه‌های متفاوتی پیش روی شما قرار خواهد داشت.

۴- گوگل ترندز (Google Trends)

گوگل نرتدز لوگودر دنیای امروز، علایق مردم و مد جامعه با سرعت خیلی زیادی تغییر می‌کند و هرروز اصطلاحا یک چیز جدید «ترند» می‌شود. گوگل ترندز هم ابزاری است که به شما نشان می‌دهد که مردم در سراسر جهان چه چیزی را در لحظه جستجو می‌کنند. از طرفی این سرویس می‌تواند به عنوان یک ابزار ارزشمند برای تحقیق کلمات کلیدی سئو و تولید محتوا نیز باشد؛ چرا که با استفاده از آن می‌توانید عملکرد کلمات کلیدی را بر اساس کشورها و زبان‌های مختلف تجزیه و تحلیل کنید.

بیشتر بدانید: گوگل ترندز چیست و به چه دردی می‌خورد؟

ویژگی‌های مهم گوگل ترندز:

  • شناسایی و نظارت بر آخرین موضوعات ترند در زمینه کاری مورد نظر
  • امکان ارزیابی حجم جستجوی کلمات کلیدی و مقایسه آن با سایر کلمات کلیدی برای تدوین یک استراتژی محتوایی خوب
  • امکان تکمیل تحقیقات بازار با داده‌های گوگل ترندز

مناسب برای:

انتخاب هوشمندانه و آگاهانه‌تر کلمات کلیدی

هزینه:

رایگان

۵- گوگل مپس (Google Maps)

گوگل مپس لوگوگوگل مپس را احتمالا می‌شناسید. این سرویس تقریبا در تمام تلفن‌های همراه هوشمند قرار دارد و به عنوان برنامه‌ای برای مسیریابی و دیدن نقشه از آن استفاده می‌شود. اما وقتی در این برنامه عمیق‌تر می‌شویم، می‌بینیم که کسب و کارهای زیادی خود را در گوگل مپس اضافه کرده‌اند. از طرفی وقتی روی هر کسب و کار در هر جای نقشه کلیک کنید، می‌بینید که اطلاعات این کسب و کار‌ها، ساعات کاری، شماره تماس، آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی و نظرات سایر کاربران درباره آن‌جا هم نوشته شده است.

همچنین مبحثی به نام سئوی محلی نیز وجود دارد؛ برای مثال اگر شما در مرکز تهران به دنبال نانوایی باشید و در گوگل درباره نانوایی نزدیک به خودتان سرچ کنید، یک نانوایی نزدیک که در گوگل مپس ثبت شده است به شما نمایش داده می‌شود. پس با استناد به تمام دلایلی که گفتیم، گوگل مپس نیز می‌تواند ابزار مهمی در کسب و کار شما باشد.

بیشتر بدانید: نحوه ثبت مکان در گوگل مپس

ویژگی‌های مهم گوگل مپس:

  • امکان مسیریابی هر نقطه‌ای و مشخص شدن لوکیشن کسب و کار شما
  • امکان اضافه کردن نظر درباره کسب و کارهای مختلف 
  • امکان قرار دادن سایت، تصویر و توضیحات درباره کسب و کار در قسمت مربوط به آن در مپس

مناسب برای:

انجام سئوی محلی و پیدا کردن کسب و کارهای موجود در یک منطقه مشخص

هزینه:

رایگان

۶- گوگل دیسکاور (Google Discover)

گوگل دیسکاور لوگوگوگل دیسکاور سرویسی است که گوگل اخیرا آن را به سرویس‌های خود اضافه کرده است. زمانی که به صفحه اول گوگل در مرورگر موبایل خود می‌روید، اطلاعاتی مثل آب و هوا، نتایج ورزشی تیم مورد علاقه و اخبار جدید به شما نمایش داده می‌شود. حال دیسکاور چه کمکی به کسب و کارتان می‌کند؟ اگر محتوایی که در سایت خود منتشر می‌کنید از نظر گوگل برای مخاطبان آن موضوع جالب باشد، محتوای شما در دیسکاور بقیه دستگاه‌ها نمایش داده می‌شود.

گوگل از روی فعالیت کاربران در سایت و اپلیکیشن‌ها، تاریخچه جستجوی کاربر، اطلاعات تماس دستگاه‌ها، موقعیت مکانی و… محتواهای مشخصی را در دیسکاور دستگاه‌های مختلف نمایش می‌دهد. گزارش‌های مربوط به گوگل دیسکاور را می‌توانید در سرچ کنسول پیدا کنید. برای دیدن گزارشات مربوط به دیسکاور در سرچ کنسول، باید از طریق بخش Performance در منوی سمت چپ صفحه، تب دیسکاور را انتخاب کنید. در این صفحه گزارشی از تعداد کلیک‌ها، CTR، ایمپرشن و… به شما نمایش داده می‌شود.

بیشتر بدانید: گوگل دیسکاور چیست؟

ویژگی‌های مهم گوگل دیسکاور:

  • نمایش اطلاعات آب و هوایی، نتایج ورزشی، اخبار و اطلاعات مالی
  • امکان نمایش مقاله‌ها و اخبار کسب و کار شما در دیسکاور سایر کاربران و افزایش ورودی

مناسب برای:

ورود به دیسکاور، می‌تواند بازدید صفحات شما را به حد قابل توجهی افزایش دهد.

هزینه:

رایگان

۷- لوکر استودیو (Looker Studio) (دیتا استودیوی سابق)

لوکر استودیو لوگواگر از کاربران قدیمی‌تر ابزارهای گوگل باشید، احتمالا دیتا استودیو را بشناسید. این ابزار در سال گذشته دچار تغییرات و ری‌برندینگ شد و به لوکر استودیو تغییر نام داد. لوکر استودیو همان دیتا استودیوی سابق است که برای تجسم داده‌ها از آن استفاده می‌شود. این ابزار یک سرویس آنلاین است که با استفاده از آن می‌توانید داشبوردها و گزارش‌های عالی بسازید. 

فرض کنید از تمام ابزارهای مدیریتی که داده‌های زیادی به شما می‌دهند گزارش گرفته‌اید. اگر بخواهید همه این گزارش‌ها را در قالب‌های مختلف اکسل، شیت و فرمت‌های دیگر بررسی کنید، زمان زیادی از شما گرفته خواهد شد و ممکن است که اشتباه کنید. در اینجا سرویس لوکر استودیو به کمک شما خواهد آمد؛ چرا که می‌توانید تمام این گزارش‌های آماری از ابزار مختلف را به آن بدهید تا این ابزار آن‌ها را با هم ترکیب کند و یک گزارش مرتب به شما بدهد.

بیشتر بدانید: گوگل لوکر استودیو(دیتا استودیو) چیست؟

ویژگی‌های مهم لوکر استودیو (دیتا استودیو):

  • مرتب‌ و ادغام کردن گزارش‌های طولانی و متفاوت از هم در ابزارهای مختلف و ارائه یک گزارش کامل و کلی
  • پردازش و به اشتراک گذاری سریع داده‌های آنالیتیکس با کمک قابلیت Shareable Reports در لوکر استودیو
  • کاربرد گزارش‌های لوکر استودیو در جلسات مختلف برای نمایش کلی گزارش‌های متنوع
  • امکان شخصی‌سازی گزارش‌ها

مناسب برای:

جمع‌آوری گزارش‌های مختلف در ابزارهای مانیتورینگ گوناگون در گوگل و ارائه یک گزارش تصویری تجمیعی جذاب

هزینه:

استفاده از آن در حالت استاندارد رایگان است، اما نسخه pro آن که بیشتر مناسب کسب و کارهای بزرگ است نیازمند تهیه اشتراک است.

۸- تگ منیجر (Google Tag Manager)

تگ منیجر لوگواز گذشته استفاده از تگ‌های مختلف در سایت‌ها رایج بود، اما این کار را فقط متخصصان با زبان برنامه‌نویسی می‌توانستند انجام دهند. با این حال از زمانی که گوگل سرویس تگ منیجر را معرفی کرد، مدیران سایت‌ها توانستند با استفاده از این سرویس، تگ‌های مختلفی را در سایت بدون نیاز به داشتن دانش فنی ایجاد کنند. این ابزار به شما کمک می‌کند تا اطلاعات مورد نیاز را از سایت استخراج کرده و از آن‌ها برای آینده و بهینه‌سازی وب‌سایت استفاده کنید.

البته تگ‌ها المان‌های تخصصی در سایت هستند که برای استفاده از آن‌ها باید از یک متخصص جاوا اسکریپت کمک بگیرید. تگ‌ها، اسنیپت‌های جاوا اسکریپت را ردیابی می‌کنند و آن‌ها را می‌توان با استفاده از تگ منیجر مدیریت کرد. زمانی که سایت خود را به آنالیتیکس یا سرچ کنسول نیز متصل می‌کنید، می‌توانید تگ‌های مربوط به آن را با تگ منیجر مدیریت کنید. 

بیشتر بدانید: گوگل تگ منیجر چیست؟

ویژگی‌های مهم تگ منیجر:

  • امکان بررسی و مشاهده تمام تگ‌های اضافه شده به سایت
  • کنترل اطلاعات و کمک به فرایندهای مربوط به بازاریابی
  • مدیریت تمام تگ‌های وب‌سایت بدون نیاز به کدنویسی

مناسب برای:

مدیریت و کنترل تگ‌های موجود در سایت

هزینه:

رایگان

۹- گوگل درایو (Google Drive)

گوگل درایو لوگوگوگل درایو یک فضای ابری است که گوگل در اختیار کاربران خود قرار داده است. شما از این سرویس می‌توانید مثل کامپیوتر مجازی خود استفاده کنید و تمام فایل‌هایی که مربوط به کارتان می‌شود را در آن آپلود کنید. همچنین فایل‌ها و فولدرهایی را که در درایو آپلود کرده‌اید را می‌توانید با سایر افراد به اشتراک بگذارید. احتمالا مجموعه نرم‌افزارهای آفیس مثل ورد، اکسل، پاورپوینت و… را می‌شناسید.

گوگل درایو شامل مجموعه‌ای از نرم‌افزار‌های مشابه مانند گوگل داکس و گوگل شیت است که با ظاهر جذاب‌تر و کاربرد مناسب، بسیاری از افراد را به خود جذب کرده است.

این ابزار یک فضای ابری به شدت مناسب است که امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. از طرفی می‌توانید گزارش‌های ابزارهای دیگر را نیز در آن ذخیره کنید تا همه آن‌ها را یک جا و روی فضای ابری داشته باشید.

ویژگی‌های مهم گوگل درایو:

  • مدیریت فایل‌های مختلف و مرتب‌‌سازی آن‌ها در فضای ابری
  • امکان ایجاد فایل‌های جدید در قالب داکس، شیت، فرم و…
  • امکان به اشتراک گذاری فایل‌ها با کاربران دیگر گوگل

مناسب برای:

جمع‌آوری و مدیریت فایل‌های مختلف

هزینه:

تا ۱۵ گیگ اول رایگان است. حجم‌های بیشتر باید خریداری شود.

۱۰- گوگل آلرت (Google Alerts)

گوگل آلرت لوگوگوگل آلرت یا سیستم هشدار گوگل، ابزاری است که با استفاده از آن می‌توانید جدیدترین اطلاعات درباره یک موضوع خاص را کسب کنید. یعنی شما یک موضوع یا عبارت را برای این سرویس تعریف می‌کنید و هر اطلاعات و مطلب جدیدی که درباره آن موضوع در اینترنت منتشر شود، گوگل آلرت به شما اطلاع می‌دهد.

راه‌اندازی این ابزار و استفاده از آن بسیار ساده است. از طرفی با استفاده از آن می‌توانید به طور کامل روی هر کلمه یا عبارتی که خواستید نظارت داشته باشید. شما با استفاده از این ابزار می‌توانید تنظیمات مربوط به هر عبارت را نیز مشخص کنید. یعنی هنگامی که یک عبارت را برای پیگیری در این ابزار قرار می‌دهید، می‌توانید دفعات هشدار، منابع، زبان، منطقه و تعداد نتایج دریافتی از آن را مشخص کنید. استفاده درست از این ابزار به شما کمک می‌کند تا با دقت بالاتری موضوعات مربوط به کسب و کار خود را در اینترنت رصد کنید و رقبای خود را به طور کامل زیر نظر بگیرید.

ویژگی‌های مهم گوگل آلرت:

  • اطلاع کامل از علایق و نظرات مخاطبان نسبت به یک عبارت یا موضوع خاص
  • نظارت دقیق و همیشگی روی رفتار رقبا
  • کمک به فرایند بک لینک سازی با پاسخ به مشکلات کاربران در فروم‌ها
  • جلوگیری از سرقت ادبی و کپی مطالب شما در اینترنت

مناسب برای:

پیگیری روزانه اطلاعات موجود در اینترنت درباره یک عبارت خاص و یافتن اطلاعات مهم درباره آن

هزینه:

رایگان

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم نگاه جامعی درباره مهم‌ترین ابزار گوگل برای رشد کسب و کار داشته باشیم. همان‌طور که در متن خواندیم، تقریبا تمام ابزارهای گوگل برای مدیریت کسب و کار رایگان هستند و در صورت استفاده هوشمندانه از آن‌ها، می‌توانید با دید بهتری بیزینس خود را پیش ببرید. ابزارهای دیگری مثل کیوورد پلنر، گوگل کلندر، گوگل ادسنس و… نیز برای استفاده در گوگل وجود دارند که می‌توانند کمک حال شما باشند. با این حال ده ابزاری که در این مقاله به شما معرفی کردیم، می‌توانند بیشترین تاثیر را روی افزایش کیفیت عملکرد کسب و کار شما داشته باشند.

ابزارهایی که به شما معرفی کردیم، همگی در سایت یا فروشگاه اینترنتی به کار شما می‌آیند. اگر هنوز فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی نکرده‌اید یا می‌خواهید از یک سیستم جدید برای مدیریت سایت استفاده کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم پرتال را امتحان کنید. پرتال به عنوان پرچمدار و یکی از قدیمی‌ترین سرویس‌های فروشگاه ساز ایرانی است و افراد زیادی سایت خود را روی این سرویس قدرتمند پیاده‌سازی کرده‌اند. بابت هزینه هم خیالتان راحت باشد.

زمانی که در پرتال ثبت نام می‌کنید، ابتدا یک سایت تستی ۷ روزه رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد که با استفاده از آن می‌توانید تمام بخش‌های سیستم مدیریت محتوای پرتال را مشاهده کنید. از طرفی پرتال هم با ابزارهای کاربردی بین‌المللی مثل همین ابزارهای گوگل و هم با سرویس‌های ایرانی مثل درگاه پرداخت و افزونه‌های ایرانی مثل ترب، ایمالز، پست‌رسان و… سازگار است. استفاده از سرویس پرتال نیاز به دانش فنی خاصی ندارد و با آموزش‌هایی که در آن قرار دادیم، هرکس می‌تواند برای خودش سایت بسازد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع می‌توانید با پشتیبانی مجموعه ما به شماره 02191003383 داخلی ۲ تماس بگیرید. امیدواریم از خواندن این مقاله نهایت استفاده را برده باشید.

سوالات متداول

آیا ابزارهای گوگل پولی هستند؟

خیر. ابزارهای مدیریت سایت گوگل همگی رایگان هستند. فقط برای تبلیغات در گوگل ادز باید بودجه‌ای را تعریف کنید.

بهترین ابزارهای گوگل برای مدیریت سایت کدام هستند؟

همه ابزارهای گوگل برای مدیریت سایت کاربردی هستند اما ابزارهای آنالیتیکس، ادز، سرچ کنسول و گوگل ترندز از محبوب‌ترین ابزارهای مدیریت سایت و کسب و کار به شمار می‌آیند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه‌ها

واقعا گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول جزو بهترین ابزارای گوگل محسوب میشن مرسی بابت این که ابزارهای گوگلو کامل معرفی کردید. هم متنش کوتاه بود ادم خسته نمیشد هم کامل بود

سلام
خوشحالیم که مقاله ما براتون مفید بوده :)

ارسال دیدگاه
  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی
02191003383 داخلی 2