صفر تا صد فروش اینترنتی محصولات مراقبت از پوست

محصولات مراقبت از پوست جزو محصولاتی هستند که مشتریان زیادی دارند و خیلی از این مشتریان به صورت اینترنتی خریدشان را انجام می‌دهند. شما هم می‌توانید با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات مراقبت از پوست، به درآمد بالایی برسید.
در این مقاله می‌خوانید:

خودت سرمایه‌گذار خودت باش!

دارم در مورد اینکه چطور فروشگاه محصولات پوستی خودت را بدون نیاز به سرمایه‌گذار و سرمایه آنچنانی راه بیندازی صحبت می‌کنم.

شاید شما هم با شنیدن سودهای میلیونی آنلاین‌شاپ‌های حوزه پوست و مو دوست داشتید که از داستان فروش محصولات پوستی سر دربیاورید و وارد بازار شوید؛ اما به‌خاطر اینکه اطلاعات کمی داشتید و سرمایه‌تان ناکافی بوده پشیمان شدید.

در این مقاله خودم را جای مخاطبان گذاشتم و فکر کردم مسیری که باید برای فروش محصولات پوستی در پیش بگیرند چگونه است؟ مسیر فروش محصولات مراقبت از پوست که نیاز به فروشگاه فیزیکی و سرمایه آن‌چنانی ندارد... .

مراحل راه اندازی فروشگاه محصولات پوستی

این روزها بیشترین خرید محصولات پوستی به‌صورت اینترنتی است و کسی برد می‌کند که فروشگاه اینترنتی محصولات مراقبت پوستی دارد. احتمالاً دیدید که محصولات مراقبت از پوست کره‌ای به‌شدت پرطرفدار است و همیشه خریدار دارد. 

پس به بازار محصولات آرایشی و بهداشتی به چشم یک سفر ماجراجویانه نگاه کنید. سفری که باید مرحله‌به‌مرحله جلو بروید تا شما هم به یکی از اصلی‌ترین رقبای این حوزه تبدیل شوید. رقبایی مثل موتن رو، رژا شاپ، مدیاژ، الانژا و... . 

1- ته و توی بازار محصولات پوستی را دربیاورید

از قدیم گفتند: (پا را به‌اندازه گلیم باید دراز کرد). یک‌وقت چشمتان را باز نکنید و ببینید که کلی محصول دورتان چیده شده، بدون اینکه ایده‌ای درموردش داشته باشید. زیادی هم اعتمادبه‌نفس نداشته باشید و خودتان را همه‌چیزدان ندانید. اول بنشینید کمی در مورد رقبا، بازار محصولات مراقبت از پوست، برندهای پرطرفدار و نیازهای جامعه هدف خودتان تحقیقات کنید.

ببینید در ابتدای مسیر چه محصولی را می‌توانید با قیمت مناسب و ارزان‌تر به مشتریان بفروشید. هر چه نباشد شما در ابتدای مسیر قرار دارید و باید به‌نوعی خودتان را در دل مشتریان جا کنید. منظورم همان وجه تمایز و ویژگی مثبتی است که می‌توانید با آن خودتان را معرفی کنید.

مراحل راه اندازی فروشگاه محصولات پوستی

2- اول از محصولات تخصصی شروع کنید

اگر نظر اهل‌فن را بخواهید، همیشه پیشنهاد می‌کنند که با یک برند یا حتی یک محصول خاص شروع به کار کنید. تخصص در هر چیزی حرف اول را می‌زند. قطعاً شما هم آنلاین شاپ‌هایی را دیده‌اید که به‌صورت تخصصی در حال فروش محصولات اوردینری (Ordinary) هستند.

محصولات مراقبت از پوستی که امتحانشان را پس دادند و به‌خوبی در بازار فروش دارند. قرار نیست تا ابد روی یک محصول تمرکز کنید؛ اما مهم است که سنجیده و بافکر جلو بروید و اول کاری خودتان را با برندهای مختلف و محصولات متنوع درگیر نکنید. کمی که شناخته‌تر شدید برندها و محصولات دیگری را هم به فروشگاه محصولات پوستی خودتان اضافه می‌کنید.

محصولات تخصصی مثل:

  • ابزارهای مراقبت و حالت‌دهی مو
  • ابزارهای مراقبت پوستی
  • محصولات بهداشتی
  • محصولات آرایشی
  • محصولات مراقبتی
  • برند خاص محصولات

3- هویت بصری برند را فراموش نکنید

منظور از هویت بصری برند (Corporate Identity) همان وجه تمایز و ویژگی شما با دیگران است. لوگو، بسته‌بندی محصولات، ابزارهای بازاریابی، طراحی‌های شرکت و... بخشی از هویت برند شما را تشکیل می‌دهد.

پس برای آنکه فروش محصولات مراقبت پوست خودتان را آغاز کنید باید نام تجاری برای فروشگاهتان انتخاب کرده باشید. نامی که درخور محصولات شما باشد. اگر بخواهم راحت‌تر منظورم را بیان کنم؛ یعنی اینکه اسم فروشگاهتان را پارمیدا نگذارید، بعد محصولات مراقبت پوستی مردانه بفروشید! در این مقاله به شما توضیح دادیم که چطور یک نام مناسب برای فروشگاه اینترنتی خودتان انتخاب کنید.

4- مدل کسب و کارتان را مشخص کنید

به این فکر کنید که قرار است چگونه وارد بازار محصولات مراقبت از پوست شوید. اینجاست که می‌توانید انتخاب کنید با سرمایه کم استارت کار را بزنید یا با منابع و سرمایه‌گذار کافی این کار را انجام دهید. 

بدون سرمایه اولیه (Dropshipping)

اگر سرمایه کافی برای شروع آنلاین شاپ محصولات مراقبتی ندارید، مدل دراپ شیپینگ را انتخاب کنید. یعنی چه؟ در مدل دراپ شیپینگ شما به‌صورت آنلاین و بدون موجودی در انبار ثبت سفارش می‌کنید.

سپس فاکتور سفارش را به تأمین‌کننده ارجاع داده و محصول نهایی را به خریدار ارسال می‌کنید. در این مدل فقط باید چند تأمین‌کننده را پیدا کنید که با شما همکاری کنند. 

مشخص کردن مدل کسب و کار

برچسب سفید

اگر می‌خواهید لول کاری خودتان را بالا ببرید و محصولات را با برند شخصی به مشتریان ارسال کنید، روش برچسب سفید مناسب شماست. یعنی محصولات توسط شرکت تولید شده و به فروشندگان مختلف از جمله شما ارسال می‌شود. شما هم برچسب روی محصول را با نام تجاری خودتان به مشتریان می‌فروشید.

تولیدی

احتمالاً شما هم دیدید که برخی برندها به‌صورت انحصاری توسط فروشگاه‌های خاص به فروش می‌رسد. در این روش شما باید مستقیماً با شرکت تولیدی یا واردکننده ارتباط برقرار کنید و حق فروش انحصاری را برای خودتان بگیرید.

عمده‌فروشی و انبارداری

اگر سرمایه زیادی برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خودتان دارید، مدل عمده‌فروشی یا خرده‌فروشی را انتخاب کنید. در این مدل شما محصولات را می‌خرید، در انبار نگهداری می‌کنید و پس از ثبت سفارش مشتری، برای آن ارسال می‌کنید.

در این روش باید حواستان به موجودی انبار و مدیریت ارسال‌ها باشد.

5- اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت فروشگاه محصولات پوستی را لیست کنید

به اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت کسب و کار شما، بیزینس پلن یا طرح کسب و کار می‌گویند. نوشتن طرح کسب و کار در ابتدای شروع فروش اینترنتی محصولات مراقبتی، کمک می‌کند تا مسیر حدودی راهتان را پیدا کنید.

ببینید در کجای مسیر قرار دارید و برای رسیدن به اهداف خود چقدر فاصله دارید؟ مثلاً در حال حاضر فروشگاه شما محصولات اوردینری دارد، اما قرار است تا دو سال آینده برند کلینیک، استادرم، بایودرما، لانکوم، نوتروژینا و کلارنس را به سبد محصولات سایتتان اضافه کنید.

اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت فروشگاه محصولات پوستی

6- سایت فروش محصولات مراقبت از پوست راه‌اندازی کنید

برای اینکه بتوانید محصولات مراقبت از پوستی خودتان را به‌صورت گسترده به فروش برسانید، نیاز به سایت فروشگاهی دارید. راحت‌ترین، کم هزینه‌ترین و دردسترس‌ترین پلتفرمی که بتوانید در زمان کمی فروشگاه اینترنتی محصولات مراقبت از پوست خودتان را راه‌اندازی کنید، فروشگاه ساز است.

فروشگاه ساز مثل چی؟ مثل پرتال. سیستم مدیریت محتوایی که در کمتر از 20 دقیقه یک فروشگاه اینترنتی کامل را در اختیارتان قرار می‌دهد. دیگر وظیفه شما است که کم‌کم محصولات خودتان را به آن اضافه کنید و امکاناتی مثل درگاه پرداخت و... را برایش فعال کنید.

7- مجوزهای لازم فروش اینترنتی محصولات پوستی را دریافت کنید

برای ساخت سایت فروشگاهی محصولات مراقبت از پوست باید مجوزهایی مثل نماد اعتبار الکترونیکی (ای نماد)، درگاه پرداخت آنلاین، مجوز نظام صنفی رایانه‌ای و... را که در لیست مجوزهای لازم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی معرفی شده، دریافت کنید.

8- حالا نوبت بازاریابی و تبلیغات است!

در حال حاضر کسب و کارها و برندهای مختلف متوجه شدند که بدون تبلیغات هوشمندانه جایی در بازار خرید محصولات پوستی ندارند و خیلی زود به فراموشی سپرده می‌شوند. اصلاً علت شکست خیلی از کسب و کارهای نوپا همین نداشتن بازاریابی اصولی است.

البته اشتباه فکر نکنید، کسی انتظار ندارد در شروع کار و با بودجه کم تبلیغات میلیاردی داشته باشید. زمانی که از انواع روش‌های تبلیغات و بازاریابی خبر داشته باشید و برنامه‌ریزی درستی بچینید، در اصل توپ را به سمت دروازه پرت کردید. انواع بازاریابی پرطرفدار مثل:

بازاریابی پیامکی (SMS)

بازاریابی پیامکی (SMS)

اجازه دهید بازاریابی پیامکی را با یک مثال توضیح دهم: «نمی‌دونی ضدآفتاب چی بخری؟ پس این تست شخصیت‌شناسی فلان برند رو بزن. تازه شانس اینو داری که آیفون 13 جایزه بگیری.» با دیدن این پیام یا ترغیب می‌شوید روی لینک کلیک کنید یا مثل صدها پیامک تبلیغاتی دیگر از کنارش می‌گذرید.

اما خب نمی‌شود از خیر تأثیرگذاری بالای تبلیغات پیامکی بگذریم. این نوع تبلیغات انبوه هم هزینه پایینی دارد، هم به‌صورت هدفمند ارسال می‌شود و هم بازخورد بسیار خوبی برای کسب و کارها دارد.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی (SMM)

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی (SMM)

شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، تیک تاک و تلگرام در ایران بهترین برنامه‌هایی هستند که می‌توانید برای تبلیغات خرید محصولات پوستی از آن استفاده کنید.


ریتارگتینگ (retarget)

ریتارگتینگ (retarget)

به‌احتمال زیاد برای شما هم اتفاق افتاده که محصولی را وارد سبد خریدتان کرده و از خریدش پشیمان شدید. حالا تا چند وقت بعد هر سایتی را که باز کنید حتی سایت‌های خبری، تبلیغ آن محصول و تخفیفات آن برایتان نمایش داده می‌شود. این نوع تبلیغات، تبلیغات ریتارگتینگ هستند، به معنی دوباره مورد هدف قراردادن مخاطب.

اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)

اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)

از زمینه زیبایی و مراقبت از پوست گرفته تا صنعت خودروسازی و حتی طنز، اینفلوئنسرهای زیادی فعالیت می‌کنند. برای فروش محصولات پوستی باید اینفلوئنسرهای حوزه آرایشی و بهداشتی را پیدا کنید و با آن‌ها ارتباط بگیرید. 

مخاطب نیاز دارد که تست و بررسی محصول شما را از کسی که به آن اعتماد دارد (مثل اینفلوئنسرها) دنبال کند. شک نکنید که فروش شما بعد از این نوع تبلیغات، افزایش چشمگیری دارد.

بازاریابی محتوایی (Content Marketing)

بازاریابی محتوایی (Content Marketing)

بازاریابی محتوایی دنیای وسیعی دارد. از نحوه واردکردن توضیحات محصول در سایت گرفته تا مطالبی که برای وبلاگ می‌نویسید، به‌نوعی بازاریابی محتوایی است. مطالبی مثل:


  1. روتین‌های مراقبت از پوستی که باید روزانه انجام دهید
  2. راه‌های از بین بردن جوش و آکنه
  3. با این محصولات دیگر ریزش مو نخواهید داشت!
  4. روش‌های پیشگیری از چین و چروک‌های پوستی

و... . البته اگر در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، توییتر و... هم اکانت داشته باشید که چه بهتر. می‌توانید نظرسنجی‌های مختلفی ایجاد کنید و ببینید مخاطبان شما بیشتر از چه مشکلات پوستی رنج می‌برند؟ آن وقت می‌فهمید که کدام یک از محصولات مراقبت از پوست را به مخاطبان معرفی کنید و حتی آن را به محصولات فروشگاهتان اضافه کنید.

نکته: در تقویم شمسی و میلادی مناسبت‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای تبلیغات از آن استفاده کنید. مثل‌چی؟ مثلاً شاید فکر کنید روز جهانی قهوه برای تبلیغات فروشگاه‌های قهوه و کافی شاپ‌ها مناسب است.

اما شما به‌عنوان صاحب یک سایت مراقبت از پوست می‌توانید در روز جهانی قهوه ماسک‌ها و محصولاتی را که با فراورده‌های قهوه ترکیب شدند، یا رایحه قهوه دارند، معرفی کنید. قطعاً تبلیغ جذابی خواهد بود. 😊

تبلیغات کانال‌های فروش (Marketing channel)

تبلیغات کانال‌های فروش (Marketing channel)

کانال‌های فروش به 2 دسته تقسیم بندی می‌شوند. کانال‌هایی مثل یکتانت که بازاریابی دیجیتال را برای کسب و کار شما انجام می‌دهند؛ یا کانال‌هایی مثل ترب، ایمالز و با سلام که خودشان فروشنده نیستند، اما در کلمات کلیدی مختلف در رتبه‌های برتر گوگل قرار دارند. این سایت‌ها چه فایده‌ای برای شما دارند؟

شما به‌عنوان فروشنده تک‌تک محصولات خودتان را در ترب وارد می‌کنید و به صفحه لندینگ محصول در سایت خودتان لینک می‌کنید. زمانی که من به‌عنوان مشتری کلمه (ریمل ایزادورا) را جستجو می‌کنم و وارد ترب می‌شوم، لیست فروشنده‌ها با قیمت‌های متنوع این ریمل برایم نمایش داده می‌شود. 

 این یعنی شانس خودتان را برای دیده‌شدن افزایش می‌دهید؛ حتی اگر هنوز کاری برای سئو سایتتان نکرده باشید.

بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)

بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)

اگر تا الان فکر می‌کردید که با راه‌اندازی سایت کار شما تمام شده سخت در اشتباهید! تا زمانی که سایت شما از نظر گوگل بهینه نباشد و شناخته نشده باشد، شانسی برای کسب رتبه حتی در صفحات 10ام گوگل هم نخواهید داشت چه برسد به صفحه اول.

از زمانی که می‌خواهید پلتفرمی مثل فروشگاه‌ساز را برای ساخت سایت فروشگاهی محصولات پوستی انتخاب کنید تا زمانی که دارید اطلاعات محصول را در سایت وارد می‌کنید، حواستان به بهینه بودن قالب و محتوا باشد. 

در صفحه آموزش سئو پرتال می‌توانید همه نکاتی که باید برای سئو سایت فروشگاهی رعایت شود پیدا کنید.

9- از پیداکردن سرمایه‌گذار و بودجه‌بندی غافل نشوید!

قبل از اینکه سایت فروشگاهی محصولات مراقبت از پوست خودتان را راه‌اندازی کنید، باید برای مراحل مختلف کارتان بودجه کنار بگذارید. مثلاً بگویید فلان قدر پول برای عکاسی محصولات، بین 4 تا 10 میلیون برای راه‌اندازی سایت، فلان قدر پول برای تبلیغات ریتارگتینگ و... کنار گذاشتم.

البته حواستان باشد که کمی پول برای ضرر و زیان‌های احتمالی کنار بگذارید یا در صورت لزوم به دنبال سرمایه‌گذار هم باشید.

اگر می‌خواهید قیمت تقریبی طراحی سایت فروش محصولات مراقبت از پوست و هزینه انواع تبلیغات را بدانید، سری به این دو مطلب بزنید:

10- به دنبال جلب اعتماد کاربران باشید

هرچه با کاربران صادقانه‌تر برخورد کنید، بازخوردهای مثبت بیشتری دریافت می‌کنید. مثل‌چی؟ 

توضیحات کاربرپسندانه بنویسید

زمانی که دارید محصولی را معرفی می‌کنید سعی نکنید صرفاً ویژگی‌های محصول را بنویسید. کمی هم در مورد عوارض محصول یا بازخوردهای منفی آن هم توضیح دهید. مثلاً با پوست‌های تیره سازگار نیست یا ماندگاری کمی دارد و... .

سعی کنید به‌صورت خلاصه اما کامل در مورد محصول مراقبت از پوست توضیح دهید و ویژگی‌های آن را لیست کنید. ویژگی‌هایی مثل:

  1. مواد تشکیل دهنده محصولات پوست و مو 
  2. کاربرد و کارایی هر محصول 
  3. دستورالعمل استفاده از محصول
  4. برند و کشور تولیدکننده
  5. اصالت کالا (قبل از اینکه کاربر متوجه فیک بودن محصول شود، بهتر است در قسمت توضیحات بنویسید). 
  6. قیمت دقیق و با تخفیف

جلب اعتماد کاربران با توضیحات مناسب 

از تصاویر باکیفیت استفاده کنید

بهتر است از زاویه‌های مختلف محصولات مراقبت پوستی عکس بگیرید و آن را در سایت بارگذاری کنید. بد نیست مثل دیجی کالا اجازه دهید کاربران عکس محصولاتی که به دستشان رسیده هم برایتان ارسال کنند.

نظرات کاربران را نمایش دهید

از مشتریانتان بخواهید که نظرات منفی و مثبت خودشان را در سایت ثبت کنند. من خودم زمانی که می‌خواهم محصولی را به‌صورت اینترنتی سفارش دهم حتماً به نظر مشتریان توجه می‌کنم

با قیمت مناسب در مارکت پلیس‌ها رقابت کنید

مارکت پلیس‌ها (Market Place) همان سایت‌هایی مثل دیجی کالا، ترب، باسلام و ایمالز هستند که بالاتر به آن‌ها اشاره کردم. سعی کنید حاشیه سود خودتان را پایین بیاورید و با قیمت‌های مناسب‌تری محصولاتتان را بفروشید. 

اگر نمی‌دانید چطور در سایت‌هایی مثل ترب فعالیت کنید، بد نیست سری به صفحه آموزش ترب در پرتال بزنید و ویدئوهای مربوط به این سایت را تماشا کنید.

در تلگرام و اینستاگرام فعالیت کنید

راه‌اندازی سایت فروشگاهی محصولات پوستی همیشه انتخاب خوبی است؛ اما نباید بازار تلگرام و اینستاگرام را از دست بدهید. سعی کنید هر چند به‌صورت محدود در این دو پلتفرم فعالیت خودتان را ادامه دهید و مخاطبان را جذب کنید.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

کلام پایانی

خب به پایان این مقاله کاربردی از نحوه فروش اینترنتی محصولات مراقبت از پوست رسیدیم. مقاله‌ای جامع که سعی کردم مسیر یک کارآفرین برای راه‌اندازی فروشگاه مراقبت پوستی را مرحله‌به‌مرحله جلو ببرم. اگر فکر می‌کنید سؤالی در زمینه راه‌اندازی سایت فروشگاهی دارید، در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آن پاسخ دهم.

سؤالات متداول

چگونه سایت فروش محصولات مراقبت از پوست بزنم؟

اگر می‌خواهید با هزینه کم و زمان کوتاه سایت فروشگاهی خودتان را بسازید، فروشگاه سازهایی مثل پرتال برای شما مناسب هستند. البته می‌توانید از قالب‌های وردپرس یا کدنویسی برای ساخت سایت فروش محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید.

برای فروش محصولات پوستی در کدام مارکت پلیس‌ها فعالیت کنم؟

دیجی کالا، مدیسه، با سلام، زنبیل، موتن رو، ترب و ایمالز از جمله مارکت پلیس‌های ایرانی هستند که می‌توانید محصولات پوستی خود را در آن بفروشید.

آیا برای طراحی فروشگاه مراقبت پوستی باید بودجه زیادی داشته باشم؟

خیر؛ اگر سری به صفحه تعرفه طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی پرتال زده باشید می‌دانید که با کمتر از 3 میلیون تومان هم می‌توانید فروشگاه اینترنتی خودتان را طراحی کنید. 

آیا می‌توانم بدون سرمایه اولیه فروشگاه محصولات پوستی راه‌اندازی کنم؟

بله؛ در روش دراپ شیپینگ شما بدون موجودی در انبار و به‌صورت آنلاین ثبت سفارش محصولات را انجام می‌دهید. سپس فاکتور سفارش‌ها را به تأمین‌کننده ارسال و محصول نهایی را به خریدار می‌فرستید. برای این کار نیاز به سرمایه اولیه ندارید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه‌ها

واقعاراهنماییتون کامل وعالی بودممنون

سلام
خواهش میکنم دوست عزیز :)

چند تا از شرکتهایی که میشه باهاشون تو زمینه پوست یا محصولات مراقبتی کار کرد رو ذکر بفرمایید

سلام دوست عزیز
خودتون باید در اینترنت بررسی کنید و ببینید چه شرکت‌هایی برای خرید محصولات مراقبتی پوست مناسب هستند.

ارسال دیدگاه
  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی
02191003383 داخلی 2