مشتریان معمولا ترجیح میدهند از فروشگاهی خرید کنند که محصول موردنظرشان را با کمترین قیمت بفروشد. با توجه به رشد خرید اینترنتی و ایجاد شدن تعداد بسیار زیادی فروشگاه در اینترنت، چک کردن قیمت تک تک این فروشگاههای اینترنتی کار سخت و زمانبری است. همین موضوع باعث شکلگیری موتورهای جستجوی محصول مثل ایمالز شد.
در ویدیو زیر بیشتر با موتور جستجوگر محصول ایمالز و نحوه عملکرد آن آشنا میشویم:
ایمالز دقیقا چه کار میکند؟
سایت یک موتور جستجو مثل گوگل است. وقتی عبارتی را در گوگل سرچ میکنید، لیستی از سایتها را به شما نمایش میدهد. در ایمالز هم شما نام یک محصول را سرچ میکنید و میتوانید لیستی از فروشگاههای اینترنتی که آن کالا را میفروشند، مشاهده کنید. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که سایت ایمالز اصلا چه کاربردی دارد؟
مهمترین فایده سایت ایمالز این است که میتوان قیمت یک محصول را در فروشگاههای اینترنتی مختلف مقایسه کرد. به این ترتیب مشتریان میتوانند فروشگاهی که محصول را با مناسبترین قیمت عرضه میکند را پیدا کنند و کالا را از آن فروشگاه بخرند. وقتی وارد سایت ایمالز میشوید، یک باکس جستجو در بالای صفحه قرار دارد. فقط کافیست نام محصول موردنظر را در این باکس نوشته و آن را سرچ کرد تا انواع مختلفی از آن کالا نمایش داده شود.
حالا اگر وارد صفحه یکی از محصولات در ایمالز شوید، صفحهای مثل عکس زیر برای شما باز میشود. در بالای صفحه یک بازه قیمتی برای کالا درج شده است. این بازه قیمتی، کمترین و بیشترین قیمتی است که فروشگاههای اینترنتی روی این محصول گذاشتهاند.
اگر کمی به سمت پایین صفحه اسکرول کنید، به لیست فروشگاههایی که در ایمالز ثبت نام کردهاند میرسید. در این قسمت اسم فروشگاهها اینترنتی به همراه قیمت محصول در آنها فروشگاه درج شده است.
مشتریان در این قسمت میتوانند کمترین قیمت برای محصول موردنظرشان را ببیندد. بعد از آن با کلیک روی دکمه خرید اینترنتی، به سایت فروشنده محصول منتقل میشوند. حالا این محصول را از سایتی که انتخاب کرده بودند خریداری میکنند. حالا اگر فروشگاه شما هم در این لیست باشد، مشتریان زیادی به سایتتان میآیند و از شما خرید میکنند.
فروشگاههای اینترنتی مختلف به دو دلیل از سرویس ایمالز استفاده میکنند.
1- مشتریان زیادی برای مقایسه قیمت محصولات از این سرویس استفاده میکنند
2- ایمالز در نتایج گوگل معمولا لینک 1 یا 2 است و وقتی مشتری برای خرید کالایی سرچ میکند، وارد ایمالز میشود
ایمالز چطور فروش من را بیشتر میکند؟
سایت ایمالز بازدیدکنندگان زیادی دارد و روزانه هزاران نفر در این سایت به دنبال محصول موردنیازشان هستند. اکثر این افراد مشتریان دست به نقدیاند که قصد خرید یک محصول را دارند و حالا به دنبال مناسبترین فروشگاه برای خرید میگردند. وقتی سایت شما در سرویس ایمالز حضور داشته باشد، این دسته از مشتریان که تعدادشان کم هم نیست سایت شما را میبینند. در این صورت مشتری به راحتی وارد سایتتان شده و خریدش را از شما انجام میدهد.
یکی از نکات مثبت ایمالز این است که تقریبا هر نوع محصولی را میتوان در آن قرار داد. به همین تمام فروشگاههای اینترنتی میتوانند از خدمات ایمالز استفاده کنند. در حالت عادی وقتی یک سایت اینترنتی میسازید، مدتی بین 2 تا 8 ماه طول میکشد تا سایت شما بتواند در نتایج گوگل رتبه خوبی بگیرد. تازه این در حالی است که روی سایتتان و سئو آن کار کنید. تازه ممکن است به این راحتی نتوانید رتبهای بهتر از رقبای قویتر خودتان کسب کنید.
در این حالت میتوانید محصول خودتان را در ایمالز ثبت کنید. ایمالز در موتور جستجوی گوگل اعتبار و ارزش زیادی دارد، در نتیجه محصول شما در ایمالز حتی از رقبایتان رتبه بهتری کسب میکند. حالا مشتری که در گوگل به دنبال محصول شماست روی لینک ایمالز کلیک میکند.
در نهایت هم مشتری سایت شما را در ایمالز میبیند، وارد آن میشود و خریدش را نهایی میکند. به همین راحتی میتوانید در کمترین زمان ممکن رقبای خودتان را کنار بزنید. استفاده از سرویس ایمالز یکی از بهترین و سریعترین راهها برای جذب مشتری از طریق اینترنت است. برای این که فروشگاه شما در ایمالز قرار بگیرد، باید حتما یک سایت اینترنتی داشته باشید. سایت فروشگاهی را هم خیلی راحت و سریع میتوانید با فروشگاه ساز پرتال ایجاد کنید. پرتال برای راحتی کار شما، یک افزونه اختصاصی طراحی کرده است که فقط با چند کلیک سایت شما را به موتور جستجوی محصول ایمالز وصل میکند. در ویدیوهای بعدی به شما یاد دادهایم که چطور سایتتان را به ایمالز وصل کنید.