قیمت سال 1402 + 10% تخفیف - فقط تا 13 فروردین - کوپن: hd10

ارسال ایمیل

وقتی که سایت اینترنتی راه‌اندازی می‌کنید، همیشه باید از وضعیت کارهایی که در سایت انجام می‌شود باخبر باشید. مثلا اگر مشتری سفارشی را در سایت ثبت کرد، به سرعت باید سفاش را آماده و ارسال کنید. چالش اصلی این‌جاست که نمی‌توانیم دائما بخش‌های مختلف سایت را چک کنیم. برای این که به راحتی از وضعیت سایت‌تان باخبر شوید، می‌توانید از قابلیت اطلاع‌رسانی استفاده کنید. پرتال برای شما این امکان را فراهم کرده است که از راه‌های گوناگون، برخی از موارد به شما اطلاع داده شود. مثلا اگر مشتری ثبت سفارش کرد، از طریق ایمیل یا پیامک به شما اطلاع داده شود تا سفارش را آماده کنید.

ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش برای اطلاع‌رسانی در مورد سایت‌تان این است که از ایمیل استفاده کنید. به همین منظور ما در پرتال افزونه SMTP را در اختیار شما قرار دادیم. با فعال کردن این افزونه، موارد مختلف در سایت‌تان از طریق ایمیل به شما اطلاع داده می‌شود. همچنین از این طریق می‌توانید به صورت خودکار برای مشتری هم ایمیل ارسال کنید. مثلا وقتی مشتری خریدی را انجام می‌دهد، یک ایمیل خودکار برای او ارسال شود که سفارشش در حال انجام است.

تنظیمات ارسال ایمیل

در ویدیو زیر به شما آموزش دادیم که چطور افزونه SMTP را در سایت‌تان فعال کنید.

اولین قدم برای فعال کردن SMTP و اطلاع‌رسانی از طریق ایمیل، این است که یک ایمیل سازمانی برای سایت‌تان بسازید. در این لینک به شما توضیح دادیم که چطور یک ایمیل سازمانی برای کسب و کارتان بسازید. بعد از ایجاد ایمیل سازمانی، مراحل زیر را دنبال کنید:

تنظیمات ارسال ایمیل

  1. از منوی سمت راست پنل مدیریت سایتتان روی گزینه برنامه‌های جانبی کلیک کنید. اگر با موبایل وارد شدید، سه خط بالای صفحه را بزنید و گزینه برنامه‌های جانبی را انتخاب کنید.
  2. در ادامه، افزونه ارسال ایمیل را پیدا کرده و روی دکمه «نصب برنامه» کلیک کنید.
  3. در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود در بخش نام کاربری نام ایمیلی که ایجاد کردید را وارد کنید و در بخش رمز عبور هم رمز عبور همان ایمیل وارد شده در بخش نام کاربری را وارد کنید. در کادر "سرور" هم عبارت «email.imcloud.org» را بنویسید.
  4. در همین صفحه بخشی به نام «پیام‌رسانی به مدیر وب‌سایت» وجود دارد. در این بخش می‌توانید انتخاب کنید که در چه مواردی برای شما ایمیل اطلاع‌رسانی ارسال شود. هر موردی که می‌خواهید از طریق ایمیل ارسال شود را تیک بزنید. در کادر پایین این بخش هم آدرس ایمیل خودتان را بنویسید. این آدرس ایمیل همان آدرسی است که ایمیل اطلاع‌رسانی به آن ارسال خواهد شد.
  5. در ادامه قسمت "پیام‌رسانی به کاربران" قرار دارد. در این بخش مواردی که می‌خواهید به کاربران ایمیل شود را تیک بزنید. در نهایت بعد از انتخاب موارد موردنیاز، روی دکمه سبز رنگ «نصب برنامه» کلیک کنید.

به همین راحتی اطلاع‌رسانی ایمیلی روی سایت شما فعال می‌شود. حالا اگر هرکدام از گزینه‌هایی که انتخاب کردید در سایت شما اتفاق بیافتد، کاربران و مدیر سایت از طریق ایمیل مطلع خواهد شد. این ایمیل‌ها از طریق آدرس ایمیل سازمانی شما که در مرحله اول ساختید ارسال می‌شود.

02191003383 داخلی 2