۳۰٪ تخفیف ویژه حمایت از کسب و کارها در کرونا

آیا کاربر می‌تونه وضعیت سفارش‌ها رو از سایت ببینه؟

یکی از مواردی که مهمی که فروشگاه اینترنتی شما باید آن را داشته باشد، نمایش وضعیت سفارش است. این قسمت به مشتری نشان می‌دهد که سفارشش در چه مرحله‌ای است و چه وضعیتی دارد. پرتال هم این امکان را در سایت شما قرار داده است که مشتریان‌تان بتوانند وضعیت سفارش‌شان ببینند. وضعیت سفارش مشتریان در بخش سفارش‌ها در پنل کاربری قابل مشاهده است و کاربران سایت شما می‌توانند با ورود به این بخش وضعیت سفارش ثبت شده خودشان را ببینند.

در ویدیو زیر در مورد تغییر وضعیت سفارش‌ها و نحوه نمایش آن به مشتری به صورت کامل توضیح داده‌ایم:

وقتی که مشتری سفارشی را در سایت شما ثبت می‌کند به صورت پیش فرض وضعیت آن در حالت پیگیری نشده قرار می‌گیرد. این یعنی مسئول یا مدیر سایت هنوز سفارش مشتری را ندیده است یا این که مراحل آماده‌سازی سفارش هنوز شروع نشده است. برای این که وضعیت سفارش‌ها را در سایت‌تان ببینید، اول از همه روی گزینه «فروشگاه» از منوی سمت راست پنل مدیریت پرتال کلیک کنید. بعد از آن از بین گزینه‌های ظاهر شده، روی گزینه «سفارش‌ها» کلیک کنید.

با انجام این کار به بخش سفارش‌های ثبت شده در سایت‌تان می‌روید. در این قسمت تمام سفارش‌های ثبت شده به شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید اطلاعات خریدار را ببینید و سفارش‌ها را پیگیری کنید. برای هر سفارش 2 وضعیت در این قسمت می‌بینید. وضعیت اول مربوط به پرداخت هزینه سفارش است. اگر مشتری هزینه سفارش را به صورت کامل پرداخت کرده باشد، گزینه پرداخت شده با علامت سبز نمایش داده می‌شود. در این صورت باید سفارش را آماده کنید و برای مشتری بفرستید. گاهی اوقات مشتریان سفارشی را ثبت کرده‌اند اما هنوز هزینه آن را پرداخت نکرده‌اند. در این صورت عبارت منتشر پرداخت با علامت زرد نمایش داده می‌شود. در این حالت باید منتظر پرداخت هزینه سفارش توسط مشتری باشید و بعد از آن سفارش را برای مشتری آماده کنید و بفرستید.

کنار بخش وضعیت پرداخت، قسمتی برای نمایش وضعیت سفارش وجود دارد. وقتی مشتری سفارشی را ثبت می‌کند، وضعیت سفارش به صورت پیش فرض روی «پیگیری نشده» قرار می‌گیرد. شما می‌توانید این وضعیت را تغییر دهید تا مشتری متوجه شود که سفارشش در چه مرحله‌ای قرار دارد و حدودا چقدر طول می‌کشد تا سفارش به دستش برسد.

مشتریانی که از سایت شما خرید می‌کنند در صورتی که در سایت‌تان ثبت نام کرده باشند، با رفتن به پنل کاربری و انتخاب گزینه سفارش‌ها از منوی سمت راست، می‌توانند وضعیت سفارش خودشان را ببینند. در این بخش مشتری شما وضعیتی که برای سفارشش انتخاب کرده‌اید را می‌بیند. مثلا وقتی سفارشی با موفقیت ثبت می‌شود، مشتری عبارت پرداخت شده را برای پرداخت و وضعیت منتظر بررسی را برای سفارش می‌بیند. حالا اگر شما وضعیت سفارش را تغییر دهید، مشتری هم در این قسمت وضعیتی که شما تعیین کرده‌اید را می‌بیند.

حالا می‌رسیم به این مورد که چطور وضعیت سفارش‌های سایت را تغییر دهیم؟ این کار به سادگی و فقط با چند کلیک انجام می‌شود. از منوی سمت راست پنل مدیریت سایت‌تان گزینه «فروشگاه» و بعد گزینه «سفارش‌ها» را بزنید و به بخش مدیریت سفارش‌ها بروید. سفارشی که می‌خواهید وضعیت آن را تغییر دهید انتخاب کرده و مثل تصویر روی کدی که در کنار آن قرار دارد کلیک کنید.

با این کار وارد بخش ویرایش سفارش می‌شوید. در این بخش می‌توانید تمام اطلاعات سفارش و مشتری را ببینید و وضعیت سفارش را هم تغییر دهید. در پایین این صفحه قسمتی به نام «وضعیت» قرار دارد که در واقع همان چیزی است که در بخش وضعیت سفارش به مشتری نمایش داده می‌شود. از این قسمت می‌توانید وضعیت سفارش را انتخاب کرده تا مشتری شما متوجه شود که سفارشش در چه مرحله‌ای قرار دارد. بعد از انتخاب وضعیت موردنظر، از پایین صفحه روی دکمه «ذخیره تغییرات» کلیک کنید تا وضعیت سفارش به وضعیت جدیدی که انتخاب کردید تغییر کند.

به عنوان نمونه شما سفارش مشتری را دیده‌اید و کار آماده‌سازی و ارسال سفارش را شروع کرده‌اید. در این حالت وضعیت را روی درحال پیگیری قرار می‌دهید تا مشتری هم متوجه این موضوع شود که سفارشش در حال انجام است. اگر پنل پیامکی روی سایت‌تان فعال کرده باشید، بلافاصله بعد از تغییر وضعیت سفارش، یک پیامک خودکار به مشتری ارسال می‌شود که تغییر وضعیت سفارش را به او اطلاع می‌دهد. مشتری شما با رفتن به پنل کاربری خودش در سایت‌تان، مثل تصویر زیر می‌تواند وضعیت جدید سفارشش را مشاهده کند.

در نهایت وقتی که سفارش را آماده کردید و تحویل پست یا پیک دادید، وضعیت سفارش را روی انجام شده قرار دهید تا مشتری هم از این موضوع مطلع شود که سفارش به زودی به دستش می‌رسد.

02191003383 داخلی 2